Liten Sammanfattning av veckan som varit..

Detta inlägg är kanske inte det roligaste för någon men jag tänkte jag skulle sammanfatta förra veckan med vad jag gjort osv..

Måndag:
Började med tvätt kl 8-11, sen stack jag in till stan för att fixa naglarna kl 12.. Blev glitter denna gången, ett tag sen.
Sedan så begav jag mig till gymmet där jag körde ett ganska bra pass tycker jag.. Men visst märks det att jag tappat, att det verkligen är som att börja på 0. Och jag kan inte hjälpa att jag känna mig så jäkla arg på mig själv för att jag gav upp.. Släppte allt! Men ingen ide att blicka bakåt nu, utan bara se framåt och känna att denna gången ska jag klara det! (Men det kan ju vara bra att påminna sig själv då och då om hur jobbigt det är att starta om så att jag faktiskt inte lägger av denna gången!)

I alla fall så efter träningen så så duschade jag och fixade jag mig där, hade gjort lite "mellis" keso,avokado,kalkon,paprika och lite kryddor. Super gott och snabbt och så enkelt!

Så i med det och sedan blev det att rusa till jobbet...
Jobbade bara 15-21 så det var skönt.
Hade en bra start på veckan tycker jag. Sov gott den kvällen kan jag lova!

Tisdag blev det upp tidigt, började jobbet 7.30 så gick väl hemifrån vid 6.40.. men taggad för dagen så det gjorde inte så mycket.. Konstigt det där, jag har alltid tyckt det varit så vansinnigt jobbigt att gå upp tidigt, och liksom alltid föredragit mina sovmornar osv.. Men inser nu att jag är ju egentligen lika trött kl 6. eller 10.. haha.. Men alltid skönare att sluta tidigt :)
Så, det är inte så farligt att kliva upp.. även om jag såklart hellre legat kvar i sängen.

Jobbade bara till 13.30 vilket var kanon, stack sedan till gymmet, blev ett riktigt bra pass, med mycket ben och mage.
Sedan så lät jag träningskläderna vara på för jag och Emelie skulle promenera hem tänkte vi.

Men först ett besök hos Milly min kära vän som har jobbat tillfälligt på ett super mysigt Café i stan.
Jag kom dit innan Emelie så jag hann med lite té och prat med Milly, sen kom Emelie o vi satt o pratade och fikade lite till..
Få förunnat att ha en bästis som Emelie, som alltid gör mig glad och får mig att känna mig trygg.. Underbart!

Kände mig ganska trött vid det här laget, så jag sa att jag bara skulle promenera en bit, men sen kände jag att "va skjutton" jag går ju här nu, och vi har så trevligt så varför inte ta hela vägen hem. Så sagt och gjort, promenerade från Grönsakstorget hem till mig i Brunnsbo. Gött! Den känslan hade jag saknat!
Så nu ska det minsann bli fler promenixer!

Sen var jag ganska slut för dagen, det blev en långdusch och soffhäng resten av den kvällen. Välförtjänt tycker jag !

Onsdagen kom och då var det min enda lediga dag för förra veckan, och då var det såklart dags för veckobesöket hos mina älskade Morföräldrar. Dock blev det inte så att jag hämtade hem Morfar för han kände sig dålig stackaren..

Så det blev en dag för mig och Mormor, mysigt det med!
Jag handlade och fixade o donade. Sen var det dags för besök hos vårdcentralen för mormor, så vi åkte dit och det blev riktigt trevligt där..
Sedan åt vi lite och bara umgicks..
Jag lånade med mig bilen hem och det va skönt, det regande o var riktigt ruggigt..
Jag mötte upp Sandra på Backaplan, sen köpte vi lite mat och åkte hem till henne. Äntligen fick jag se vart hon flyttat. Och framför allt träffa henne! Hon har ju varit i Usa i 1 mån. Så det var jätte kul! Vi kollade på alla hennes bilder och skvallrade lite.

Åkte hem ganska tidigt för jag var himla trött men det var en mysig stund!

Torsdag, dagen som verkar hur lång som helst med tanke på vad jag hann med.

Började dagen med jobb 7.30, sen träning. Gjorde mig iordning och sen gick jag för att möta Amelia som jag inte träffat på hur länge som helst! Hon har varit i Kuba b.la i 3 v och hon visade bilder mm.. Så kul!
Vi var på Party butiken o jag fick massa inspo inför st Paddys day (Och andra fester med för den delen)

Sen käkade vi sushi, och pratade i några timmar, tiden går så fort!
Sedan blev det dags att säga hejdå och jag skulle ev träffa min kompis Malin som var hemma från Usa i endast 1 vecka med sin nya kille.. Men hade inte hört från henne igen när jag var klar i stan, så jag stack hem.

En fot innanför dörren och så plingade telefonen till, Malin var inne i stan. Typiskt! Men jag lämnade av träningsväska, fräschade till mig och stack in igen.. och efter ett tag så möttes vi äntligen på The flying scottsman (Som förövrigt min före detta kollega o vän har köpt) Kul!
Så där satt vi o drack drinkar och pratade som förr. (1,5 år sedan vi sågs.. då i Jacksonville hos henne.) Hon och hennes kille bjöd över mig till Gainesville där dom bor nu.. Tror nog jag ska försöka komma iväg på den resan. Kanske slutet på sommaren, behöver inte vara så dyrt faktiskt!

Oh well, nog om det.. vi var ute hade kul.. blev dock alldeles för sent, men inget att göra åt nu.

Tog vilodag från gymmet på fredagen och det var för väl..
jobbade mellan 13-21 o sedan bara hem o kraschlanda i soffan.

Lördagen, jobb mellan 9-17 (blev snarare 16.15, för det lugnade ner sig så..) Men det var en riktigt kul dag på jobbet, med mycket skratt, trevliga gäster och bara en allmänt bra dag ! :)
Efter jobbet stack jag snabbt till Sannegården och gymmet där, vilket jag aldrig testat. Fräscht!

Emelie hade redan hunnit dit så jag joinade henne på en cykel bredvid löpbandet hon sprang på..
Sen gick vi in i "tjejgymmet" o körde lite olika grejer..
Kände att jag började bli trött och gjorde väl inte veckans bästa pass men jag försökte iaf :) Och vi hade kul! Och jag kände mig väldigt taggad och inspirerad när vi gick där ifrån.

Jag ska prova att gå med på Yoga nån gång!

Efter vi var klara handlade vi lite mat på ica och sen bar det av hem till mig.
Vi fräschade till oss och turades om med matlagninge.
Det blev Kyckling enchiladas, med en sallad till. Mums!
(Vi hade köpt frukt och bär till fruktsallad men vi kom aldrig dit. haha!

Sen såg vi Mello - Andra chansen.
Skrattade, pratade och bara var. Kollade Youtube klipp och skrattade lite till.. En härlig avkopplande Lördags kväll med bästis! Fler sådana tack!

Söndag jobb från 7.00! Galet tidigt på en söndag, men väl på jobbet så var det inga konstigheter, tiden gick så himla fort för det var att göra, och tjejen jag jobbade var tillochmed mer ny än mig så det var lite snurrigt i mellan åt.. men jag gjorde så gott jag kunde. :)

Efter jobbet åkte jag och tränade, på sannegårdens gym igen. Skönt att komma ifrån stan tycker jag.

Sen hem, åt lite sallad sen dagen innan, duschade och sen var jag så trött.. slummrade nog till lite på soffan men försökte verkligen hålla mig vaken för jag ville vara trött idag och sova länge när jag började sent.

Men summan av det hela är, jag har haft en bra vecka, träffat många vänner, tränat 5 ggr jobbat 6 dagar, hunnit träffa Mormor, tvättat, handlat, promenerat. Haft det bra och känt mig effektiv.

Hur jag innan kunnat "skylla" på att jag inte hunnit träna osv förstår jag inte.. det handlar ju helt om hur jag prioriterar och planerar!

Lite ont i ryggen har jag idag ska jag erkänna, men jag hoppas att det känns bättre imorgon. Tror bara den är lite trött och ovan av all träning.

Nej, nu skall jag göra lite vettigt.
Men det var den veckan det.. Får se om jag orkar vara lika utförlig igen.. Hehe.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0