Snart Semester

Inlägget jag började skriva för några dagar sedan men aldrig la upp.. lägger upp det nu även om det inte är färdig skrivet... 
 
 
 
Som vanligt börjar jag inlägget med att skriva, att oj va längesen det var jag skrev. Men det är väl så det är med mig. Jag liksom kommer av mig i bloggandet. Har nog inte riktigt fått någon bra rutin på det även fast jag egentligen älskar att skriva. Men jag skriver ju destomer hemma, med penna och papper.

Men nog om det...

Så vad har denna sommaren hittills bjudit på?!
Ganska mycket ändå...

Sommar när räknas det som att den börjar?
Jag tror jag går på att den började nån gång i slutet på Maj.

Det har varit mycket nytt med mitt nya jobb, eller nytt o nytt.. samma arbetsplats men ny avdelning. Så kul och lärorikt.
Jag trivs verkligen! Jag som var lite orolig att jag hade gjort rätt val, men åh vad jag känner att jag gjort rätt val.
Visst kan jag sakna hela restaurang grejen och människorna men samtidigt är jag så glad att jag gjort detta valet och slipper slitet som restaurangen ändå innebär.

Så jobbet rullar på och det känns bra.
Hunnit med en och annan vin kväll med vänner.
När det var Håkan Hellström så träffades jag och Emelie efter jag slutat jobbet och det var en sån där dundervarm sommardag som det var i början av Juni, vi försökte tappert sitta på balkongen men vi smälte i stort sätt bort! haha. Man ska ju inte gnälla men luften stod still. Men det var Håkan feber i stan och helt galet mycket glada människor. Kul! (Vi gick dock aldrig på konserten utan satt uppe hos Pappa och Ann och lyssnade.) Mysigt.. fick även lite kvällssällskap senare under kvällen av Emelies syster, och sen Evelina och så kom Jannika och Helen upp efter konserten.

Midsommar spenderades i Fjällbacka.
Kvällen innan midsommar så åkte jag med Jannika hem och sov där, vi käkade middag och fixade hennes säng. En mysig kväll helt enkelt.
Dagen efter åt vi go frukost och bara mös, sen blev det till att göra oss i ordning och åka mot allum en snabbis för att köpa en blomster krans till mig mm..
Sen åkte vi till Nordön som var vårat första stopp.
Där vankades Sill lunch med Pappa och Ann och lite annat båtfolk, bla Stefan och Lena med familj.
Det var hemila mysigt och solen sken. Vi blev inte så långvariga då vi var tvungna att styra bilen mot Fjällbacka där Emelie o Co väntade.

SÅ efter en mysig biltur så kom vi tillslut fram och där väntades kortspel och grillning. God mat och dryck och vi satt och pratade in på småtimmarna...

Ojoj, får fortsätta detta sen ser jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0