Anglofil

Lustigt egentligen att man kan fästas så vid någonting, och allt som rör det. Jag pratar såklart om England, (Skottland, Irlánd och Wales också såklart men det kan jag ju inte riktigt räkna med på samma sätt eftersom jag inte varit på Irland eller Wales och bara en kort visit i Skottland) Men såklart står det ju på önskelistan att åka dit också.

Och utforska England mer, det finns så många platser jag vill se..
Och jag kan inte fatta att jag är så faschinerad av alla byggnader, naturen, tv program och så mycket mer!

Vad är det som gör att jag blivit en sådan Anglofil?
Jag trodde jag länge var ensam men har upptäckt att det finns så många fler som mig.
Följer bla en kvinnas blogg som är så bra och informativ väl värd ett besök även om du inte är så galen i GB som jag är.
www.barabrittiskt.wordpress.com

En del av mig skulle vilja bo i England, men en del av mig inte.. är så kluven.
Men jag kanske hellre får satsa på någon semester per år där istället.
Även om jag inte tror att det blir något London/england för mig i år men jag har så mycket annat spännande som händer iår...

Kanske ska skriva lite om det...

Det gör jag :)

Idag jobbar jag kväll..
sen 2 st heldagar (Lör-sön)
Antagligen träffa Syrran på sön kväll på ett litet glas, och då samtidigt fira att det blir semester för mig i 1 hel vecka! Tjoho!

Sedan måndag blir det full rulle, shoppa det sista inför resan och fixa lite skönhetsbitar.. (ögonfransar och naglar,..sommarens ända "unn"...behöver vara lite fin inför kommande veckor)

Sedan på e.m möta mamma i stan så uträttar vi lite och sedan går vi till Liseberg och Wärdshuset för att lyssna lite på Lotta på Liseberg (årliga traditionen..men vi skippar nog den vanliga middagen) men vi får nog en super bra kväll som vanligt!

Sedan på Tisdagen så sticker jag in till stan för att låna pappas bil, åker förbi brunnsbo och plockar upp smörgåstårta mm på Nöjds som jag sedan ska åka med till Kungälv och mormor som får besök av sin Kusin mf.
Sedan tar jag och köper med mig en glass och åker ut till morfar och överaskar honom tänkte jag.

Sedan blir det till att träffa mamma och packa det sista.
Och eventuellt sova hos mamma om hon är själv hemma.. annars så löser vi det ändå.. med att jag kanske åker dit med packning mm o sen så fixar vi det sista sen åker jag hem och sover där så får dom hämta mig hemma hos mig.

Sedan på Onsdag bär det av mot Italien! Åh vad jag längtar dit, och med mamma! Ska bli så underbart! Helt fantastiskt!
Det blir norra Italien, vid Garda sjön.. fört tvår nätter i en by som heter Sirmione, och sedan ska vi bo på Vingården Buglioni i Valpolicella (där jag vart innan med LW) jag hoppas bara inte att jag har hypat detta stället för mycket nu.. jag har min bild om hur fantastiskt det ska vara och jag vill så gärna visa mamma men tänk om hon inte tycker om det?
Men jag hoppas och tror det, och Sirmione blir ju nytt för oss båda :) KUL!

Sedan spenderar vi sista natten i Verona innan det är dags att åka hem på Söndagen igen...
Och vi kommer ha en hyrbil som tar oss mellan de olika städerna men det blir så lite bil åkning som möjligt.. mest bara för att ta oss hit o dit.. kanske tar en liten sväng om dag 3 bara för o se lite i närheten men inga längre turer...


Jag är iaf så förväntansfull!

Efter att vi kommit hem så jobbar jag 5 dagar, sedan blir det Ullared med girlsen! :) Ska också bli himla skoj med en liten break! Även om det är lite av en kärringsemester men oj så skoj! Håller tummarna för fint väder!

Sedan lite jobb till så blir det bröllop i stockholm helgen efter !
Spännande. Vi åker upp tillsammans i en 7-sits och så bor vi över där på säteriet. Så blir det brunch dagen efter.
Ska bli trevligt hoppas jag..

Sedan så blir det jobb under veckan sedan bär det av till Warzawa med Martin och Lillmaggis (Johanna) + 3 av Martins vänner..
Det blir nog lika galet som vanligt.. (Limo,boende på Platinum mm..)

Sedan jobb och måndagen där på så åker jag till Ljusdal och hälsar på min älskade barndomsvän Matilda med familj i deras nya hus! Fantastiskt!

Sedan är det jobb och ledighet och lite annat på agendan.. får se hur hösten blir.. det återkommer jag om!

Längtar efter att få träffa Emelie också när hon kommer hem från sin semester så jag får höra allt om deras Usa resa! Så nyfiken! Såklart ser man lite på FB men vill ju höra mer ! :)

Nä nu får jag sluta skriva..

HA det fint! (2 dagar kvar tills semster! tjoho)
Puss & Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0