Nattuggla

Nu var det längesen igen som jag skrev, men nu passar jag på. Jag sitter på jobbet, och de flesta uppgifter som ska göras är avklarade. Så vad har hänt sedan sist? Det har vart Jul, jag jobbade fram till och med den 23:e December, det är mysigt men ändå stressigt, så i år ska jag nog se till att vara ledig den 23:e. Eller iaf inte jobba sent på restaurangen. Vi hade lite personalmys strax innan jul, med mat,julklappslek och "avtackning" för Helena och Henrik som slutar på Wärdshuset. Det känns jätte konstigt, och tråkigt. Får se hur detta året blir och vart man jobbar, inte för att det är något fel på vår nya chef men det kommer kännas konstigt. Så, jul kom och jag åkte till mormor redan på kvällen den 23:e, vi spelade bingo och hade lite uppesittar kväll, det var jätte mysigt men jag var helt slut efter att ha jobbat dubbelt så jag gick och la mig tidigt. Sedan upp vid 7.30 och börja förbereda inför lunch och frukost mm.. sen hämta morfar. Sen kom mamma, Stefan och Ethel vid 13.30 och vi drack glögg åt lunch och bara umgicks. Jag fick massa fina julklappar. (Vi som inte skulle ha några, som vanligt!) :) Sedan skjutsade Mamma och Stefan hem mig till pappa och där fortsatte julfirandet med Pappa,Ann och Ann's mamma. En lugn och mysig kväll.. Juldagen kom och den spenderade jag hemma i soffan utan att göra något speciellt. (Tror jag, jag blandar ihop dagarna, men jag var iaf 24,25,26:e) En av kvällarna kom Evelina och Hanna upp och vi drack lite vin och mös. Sedan blev det dags att jobba igen, men bara 27,28,29. Fick ledigt den 30:e och tur var väl det med allt som skulle förberedas inför den kommande nyårsfesten.. Så onsdagen gick åt att handla och flänga i olika butiker, (Snälla fantastiska mamma körde runt med mig) Sen kom Evelina på Kvällen och vi började förbereda. Sedan på nyårsafton hade jag tvättid 8.00 men det var tur så jag kom upp och igång. Sen kom Emelie och hjälpte mig massor med maten och grejer. Sen var det bara dags att gör sig i ordning och svira om sen började folket droppa in från 18.00 Det blev en lyckad kväll tror jahg med mycket mat och folk verkade vara nöjda och glada iaf. Och det är det viktigaste. Jag blev så himla trött framåt småtimmarna och tog mig en liten blundare.. :) Men sen var väl vi (Jag och Evelina i säng vid 4.30) Dagen därpå vaknade vi tidigt och vi städade och röjde allt direkt så vi slapp skjuta på det,. och det är jag väldigt tacksam för. Jag hade fått mycket hjälp under kvällen av Anna med disk och ställa i ordning,det va himla snällt och skönt för mig men det är ju ändå alltid grejer kvar. Sen blev det inte många knop den dagen, slappade, åt rester och bara var, så skönt! (Och välbehövligt) Nä nu går ögonen i kors så jag måste komma upp från datorn lite.. får fortsätta senare om jag orkar eller imorgon natt. :) Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0