Påväg till jobbet

Står här i ett Göteborg som börjar vakna, eller det har väl förvisso varit vaket ett tag.. Men fortfarande människor som stressar till jobb och föräldrar som tar sina barn till dagis. 
Jag gillar morgonstunden har jag insett.
Går upp vid 6.30 duschar, gör mig iordning och äter frukost och kollar nyheterna. Det är nått fridfullt över det. Även om jag aldrig egentligen varit en morgonmänniska så blir det lättare och lättare att kliva upp. Det är liksom min lilla stund. 
Nu kom vagnen och det är dags för ännu en dag på bokningen. 
Jag trivs där, det känns så bra. 
Idag ska vi dessutom bli bjudna på julbordslunch. Gott! :) 
Ikväll ska jag nog ta ner lite julgrejer tänkte jag, så jag får lite stämning hemma. Ska dock inte pynta för mycket eftersom jag och pappa ska börja fixa mitt vardagsrum och sovrum nästa vecka. Så kanske ska jag börja röja undan lite grejer också, för det kommer jag nog inte orka i helgen. 

Nä nu dags att hoppa av, hoppas på en fin dag! 

Ciao! ❤️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0